Blog


Κλίμακες της ελληνικής μουσικής (1): προβλήματα ονοματολογίας και κατηγοριοποίησης

Τι εννοούμε όταν χρησιμοποιούμε τους όρους τρόποι της ελληνικής μουσικής ή λαϊκοί δρόμοι; Μια θεωρητική περιγραφή εξάγεται ασφαλώς από ένα σύνολο μουσικών έργων που έχουν παραχθεί ακολουθώντας συγκεκριμένη κατασκευαστική και συγκεκριμένο ύφος. Ιστορικά κυρίαρχο, στην ελληνική αστικολαϊκή σκηνή, είναι το σώμα της ρεμπέτικης-λαϊκής μουσικής. Τις [...] Read more

Arvo Pärt: Tintinnabuli και μυστικιστική αίσθηση της τονικότητας

Ο Άρβο Περτ διήλθε περίοδο εσωτερικής δημιουργικής σύγκρουσης και σιγής. Θα αναβαπτιστεί με την εφεύρεση μιας νέας συνθετικής τεχνικής, εντασσόμενος στο ρεύμα του μυστικιστικού ή ιερού μινιμαλισμού (μαζί με τους Górecki και Tavener). Ονόμασε την τεχνική του tintinnabuli (τιντιν-νάμπουλι), λέξη που υποδηλώνει ήχο καμπανών (λατινικά: tintinnabulum). [...] Read more

John Tavener: Φωνητική μουσική και βυζαντινές ανακλάσεις

Ίσως πρέπει να ανακαλύπτουμε πάντοτε τρόπους και ευκαιρίες για να συνομιλούμε με τη βυζαντινή μουσική παράδοση. Το χόρδισμα, οι ήχοι, η μελωδική ανάπτυξη και το ύφος αυτού του “άλλου” μουσικού κόσμου, της παλαιάς μονοφωνίας, είναι στοιχεία που μπορούν να κεντρίσουν τη μουσική φαντασία. Η χορωδιακή a cappella σύνθεση ‘Song for Athene’ (Ωδή στην [...] Read more

Anytune Pro+: Απόλυτο εργαλείο μουσικής εξάσκησης και καταγραφής

Γνωρίζουμε βεβαίως ότι δεν είναι τα βιβλία και οι παρτιτούρες που σου μαθαίνουν μουσική αλλά κυρίως η έκθεση στην ηχητική εμπειρία. Ακούς, αντιγράφεις, παίζεις, μαθαίνεις. Θυμάμαι με πόση λαχτάρα επιθυμούσα να αποκτήσω ένα κασετόφωνο-μαγνητόφωνο που μπορούσε να υποδιπλασιάζει την ταχύτητα ανάγνωσης της κεφαλής και επομένως να κατεβάζει κατά μία [...] Read more