Blog


‘Μουσική Προσφορά’: Πάθος για διδασκαλία

Σε συνέχεια της προηγούμενης δημοσίευσης, θα επιλέξουμε δύο δίφωνους κανόνες από το έργο του J. S. Bach ‘Μουσική Προσφορά’. Ένας κανόνας κατασκευάζεται από το συνδυασμό μιας μελωδικής γραμμής με τον εαυτό της ή με τις συμμετρικές αντανακλάσεις της (σε απόσταση επιλεγμένου διαστήματος). Οι φωνές εισέρχονται ταυτόχρονα είτε με επιλεγμένη χρονική [...] Read more

Τεχνικές αντίστιξης: Συμμετρικές μορφές

Η επιδίωξη της συμμετρίας είναι βασική τεχνική αντιστικτικής ανάπτυξης. Από μια αρχική μελωδική γραμμή (P: prime), παράγονται οι τρεις συμμετρικές μορφές της: η αναδρομή (R: retrogression), η αντιστροφή (I: inversion) και η αντιαναδρομή (RI: retrograde inversion). Ας υποθέσουμε ότι μελωδική μας γραμμή είναι το άρπισμα της μείζονας συγχορδίας [...] Read more

“Ο χρόνος όλα τα καταστρέφει”: L.v.Beethoven, Symphony No.7, II.Allegretto

Τέταρτο, δύο όγδοα, τέταρτο, τέταρτο: από τη στιγμή που πυροδοτείται η εκκίνηση του ρυθμικού σχήματος, δεν φαίνεται να μπορεί να ανακοπεί η δρομολογημένη εξέλιξή του. Πάνω στην απλή αρμονική βάση, συντίθεται μια διπλή μελωδική γραμμή με ιδιαίτερο αποτύπωμα. Ο ρυθμικός κινητήρας θα παραγάγει ένα κρεσέντο που, με αρχή τις βιόλες και τα τσέλα, θα [...] Read more

Marcus Miller: Αυτοσχεδιάζοντας στα βαθιά

Είναι η μουσική που μου αρέσει να ακούω στο αυτοκίνητο: jazz funky beats, αυτοσχεδιασμός στο μπάσο, παλλόμενος καθρέπτης, παλλόμενο οδόστρωμα και παλλόμενα οχήματα. Ο Marcus Miller, με βραβεία Grammy και σημαντικές συνεργασίες στο φάκελό του, αποτελεί μάλλον την προσωποποίηση του “ολοκληρωμένου πολυ-οργανίστα μουσικού”. Κατά τη δημιουργία των [...] Read more